söndag 18 maj 2008

Ännu en dag på klippan

Besökte igår Starrberget för andra helgen i rad. Plockades upp av Björn strax innan 09:00. Trevligt men klart kallare än sist. Så pass kallt att nyinhandlad duntröja kom väl till pass :).

Fick den här gången sällskap av en arbetskamrat till Björn som aldrig klättat förr men som visade upp ett imponerande register då han inledde med ett par turer på Dumbo och sedan satte Metallica på första försöket...allt i gympadojor. Starkt! Själv nötte jag vidare på Bart och känner att den klart kommer att sitta på led nästa gång vi är där. Har väl aldrig lagt så mycket tid på en 5b men that´s life. Gav mig också på Sylvester Stallone 5c+, en led Björn klämde lite på sist. Björn hade där ett par riktigt vassa försök på topprep så den sitter på led nästa gång. Björns mål för året, att leda 6a, kommer att ryka innan sommaren ens börjat. Och det eventuellt påStarrberget, där graderingen i mina ögon är rätt tuff. Säger grattis i förväg till detta. Tanken för mig var att också prova på Apache Indian 5c men seghet och andra klättrare ledde till att den får vänta till senare. Klämde i övrigt på Dumbo och Metallica utan några problem.

Lunch på eftermiddagen. Björn packar upp köket, tänder på och....BRÖÖÖLLLL! Som en jetmotor på steroider. Att föra ett samtal medan baconet stekte krävde viss vilja. Tycker mittt Primus för ett visst oväsen men har nu kommit på andra tankar angående det...

Hemfärd vid 17:30 för välsmakande middag vid....21:00. God mat men kände mig sagolikt seg på kvällen. Troligen en kombination av en dags klättring och sen fredag kväll samt tidig lördag morgon.

(Och inte fan hittade vi JudgeDredd-väggen denna gång heller)

And...clip it.

1 kommentar:

Björn Karlsson sa...

Det är inget fel på mitt kök. Det låter nästan ingenting. HEHE. Nåväl, trevligt var det och pizzan på kvällen slank ner fort och helt oberörande fettdepåer.