fredag 13 juni 2008

Ännu en dag...i väntan på natt

Snart dags för första nattskiftet för sommaren. Har spenderat dagen med att bygga mitt livs första slackline efter ritning av Björn. Använde 15 m statiskt rep och en karbin för bygget. Fick bra spänning i linan och provade gå lite. Det är svårt men absolut inte omöjligt. Till slutet av sommaren ska det nog gå bra att vandra fram och tillbaka mellan använda äppelträd. Har också hunnit med att köra ett pass minut-träning. Såg ut som följer:

Minut 1: 3 pull-ups
Minut 2: 3 pull-ups
Minut 3: Avlåsning 90 grader, 15 sek
Minut 4: Raka benlyft vid 90 graders avlåsning
Minut 5: Avlåsning 140 grader, 15 sek
Minut 6: 3 pull-ups
Minut 7: Deadhang maxtid (ca 30 sek på sloper)
Minut 8: Avlåsning 90 grader, 15 sek
Minut 9: 3 pull-ups
Minut 10: Dynamisk avlåsning

Körde detta program två gånger med 10 min vila mellan seten. Jobbigt var det men gillar den typen av träning riktigt mycket. Allt som har med egen kroppsvikt som motstånd att göra tror jag stenhårt på.

Nej nu är det dags att käka middag och hoja iväg till kära arbetet.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej älskling :)
Jag vill oxå träna! På måndag hoppas jag :)
Duktig du är som cyklar till jobbet :)
Pöss på pannan